Köpvillkor

Genom att beställa accepterar du dessa villkor.

Betalningsalternativ, Priser och Avgifter 

– Kortbetalning                                                                                                                                                                           

Kostnad 0kr. Du betalar med Mastercard, Visa eller American Express via Klarna, 100% säkert. 

Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från du har lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkertshetsstandarden 3D-Secure.

– Faktura                                                                                                                                                                           

Fakturering och delbetalning sker via KLARNA. (Se nedan KLARNA Faktura och KLARNA Delbetalning)

– Priser                                                                                                                                                                                        

Samtliga priser är i svenska kronor (SEK). Alla varor i sortimentet är angivna inklusive moms och vi förbehåller oss rätten till prisändringar och reserverar oss för eventuella fel av prisinformation och eventuell slutförsäljning. Priserna som anges vid kundens beställningstidpunkt gäller genom hela köpprocessen. 

Reklamation och Ångerrätt 

Om du har mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera varan snarast och senast inom en vecka efter mottagandet. Produkten ska returneras oanvänd och i dess förpackning och My Sparkle står för frakten. Om du önskar byta eller ångrar dig måste du göra detta inom 14 dagar efter mottagandet. Vi ber att du returnerar den oanvända varan i dess förpackning. Då betalar du som kund frakten. Kontakta alltid My Sparkle innan du returnerar, oavsett skäl, på info@mysparkle.se Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Returadress: 

Släggvägen 9, 232 51 Åkarp, Sverige

Oavhämtad försändelse

Ej upphämtad försändelse kan vi komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader.

KLARNA Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

• Få alltid hem varan innan du betalar

• Betalningstid – alltid 14 dagar

• Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

• Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

• Ladda ner dina fakturor från klarna.se

• Möjlighet till delbetalning

Läs mer: www.klarna.se

KLARNA Delbetalning 

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

• Få alltid hem varan innan du betalar

• Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet

• Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

• Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura

• Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad

• En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp

• Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Läs mer: www.klarna.se

GDPR

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR. (Vänligen se info. kring GDPR i Privacy Policy)

Återbetalning av Retur

Kort 

Har du betalat din order med ett betalkort kommer retursumman automatiskt att gireras till ditt konto inom 30 dagar. Tänk på att pengarna går tillbaka till samma betalkort som användes vid ursprungsordern.

Faktura

Genom att logga in på “Mina sidor” via www.klarna.se kan du flytta fram fakturans förfallodatum med tio dagar. Där kan du även kontrollera när returen har registrerats genom att hämta en uppdaterad version av din faktura. Du kan logga in genom att antingen ange e-postadressen du använde i ditt köp eller ditt OCR- / Fakturanummer och personnummer. Skulle returen inte ha registrerats när det nya förfallodatumet närmar sig ber vi dig att kontakta Klarnas kundservice, så hjälper de dig vidare.

Konto

Fakturan kommer att justeras på ditt kundkonto hos Klarna. Om du väljer att returnera delar av beställningen så kommer belopp bli justerat på din nästkommande faktura du får hemskickad. Först när vi mottagit varan/varorna kan vi kreditera dess värde.

Allmänt

På dessa allmänna villkor ska svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. För dig, som är privatperson, gäller Distansavtalslagen (se nedan angående ångerrätt) samt Konsumentköplagen, som har strikta bestämmelser, vilket innebär att lagen gäller, trots att du har avtalat om något annat. Vi följer Personuppgiftslagen (PUL). När du, som är privatperson, registrerat dig och gjort din beställning, godkänner du också att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullföra våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina uppgifter enligt PUL, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar.

                           

Varukorg